Vi gick i ljuset, och du sa: Jag minns inte att våren var så här sen förra året.

Du sa: Är det inte lite instängt här? och ville dra undan gardinerna. Jag hindrade dig, men ljuset var där. Det var med dig ljuset kom.

Vi gick mot ljuset, och jag undrade, inte för första gången, hur det skulle kännas att kyssa dig. Jag darrade och hoppades att det inte skulle märkas.

Jag darrade och hoppades att det skulle märkas.

Vi drack kaffe, och jag såg våren – livet – spegla sig i ditt hår där persiennerna inte slöt riktigt tätt.

Leave a Reply

